Augusta beigās izlaidumu nosvinējusi Dramaturgu teātra 23. studija

Augusta beigās izlaidumu nosvinējusi Dramaturgu teātra 23. studija

Aizvadītajā nedēļas nogalē savu izlaidumu kopā ar Dramaturgu teātra kolektīvu atzīmēja četri 23. studijas audzēkņi – Inese, Maija, Matīss un Oskars.

23. studija mācību procesu uzsāka 2020. gada maijā. Studijai bija pieteikušies 87 dalībnieki, tomēr dižķibele būtiski paretināja dalībnieku rindas. Studiju laikā katrs no topošajiem aktieriem apguva aktiermeistarības pamatus un piedalījās trīs lugu iestudējumos – dramaturga un režisora Hermaņa Paukša iestudējumā “Pūķa brokastis”, dramaturga H. Paukša, režisoru Andra Zeibota un Guntas Kusiņas iestudējumā “Melnais pasts”, kā arī dramaturga un režisora H. Paukša kriminālkomēdijā “Ķerra”, kas bija šīs studijas diplomdarbs.

Mācību laikā savu ilggadīgo pieredzi studijas audzēkņiem nodeva Dramaturgu teātra galvenais režisors H. Paukšs, teātra pedagoģe, režisore un aktrise G. Kusiņa un citi pieredzējuši pedagogi. Par jauku tradīciju kļuvusi kopā sanākšana un teātrim būtisku notikumu svinēšana, šoreiz  – Havaju ritmos.

Tikmēr interesentiem ir iespēja pieteikties nodarbībām Dramaturgu teātra nākamajā, 28. studijā, kas darbu sāks oktobrī. Studijā tiek uzņemti visi, kas to vēlas un ir sasnieguši 14 gadu vecumu – bez iestājeksāmeniem vai citiem priekšnoteikumiem. Savu pieteikumu var sūtīt uz e-pasta adresi dramaturgu.teatris@gmail.com, norādot savu vārdu, uzvārdu, e-pasta adresi un tālruņa numuru. Mācību process studijā ilgst 18 mēnešus, pirmos piecus no tiem studijas audzēkņi nodarbojas ar vingrinājumiem, izveido nepieciešamo zināšanu un prasmju bāzi aktiermeistarībā, skatuves runā un kustībā, bet pārējā laikā tiek iestudētas un parādītas trīs mācību izrādes.

Dalībnieku maksimālais vecums nav noteikts, un mācību programma ir izveidota tā, lai katrs varētu iemācīties brīvi kustēties, sadzirdami un saprotami runāt, uzstāties lielas auditorijas priekšā.  Ne visi interesenti piesakās mācībām studijā, lai pēc tās beigšanas aktīvi spēlētu teātri. Piemēram, daļa audzēkņu vēlas paaugstināt savas izredzes citās profesijās, apgūstot iemaņas valdīt pār sevi, pārvarēt kautrību, nedrošību un uztraukumu atbildīgos brīžos, nezaudēt vēsu prātu kritiskās situācijās. Vēl citi apmeklē nodarbības, lai jaukā, draudzīgā gaisotnē emocionāli izlādētos pēc saspringta ikdienas darba.